Projekto tikslas –skatinti mokinius domėtis ekologija, ekologiška gamyba, aplinkos saugojimu, aplinkos taršos mažinimu, darnia žmogaus veikla su gamta ir aplinka, ugdyti ekologinį sąmoningumą, atsakingą gamtos išteklių ir maisto produktų vartojimą, sveikos mitybos įgūdžius, skatinti ekologiškų produktų vartojimą.
- Dalyvių grupės: 8, I-IV gimnazijos klasės mokiniai.
Kiekvienas klasės mokinys turėjo sukurti kūrybinį darbą, kuris iliustruotų požiūrį į ekologiją, atskleistų turimas šios srities žinias ir atsakytų į konkurso klausimą „Kas man yra ekologija?“. Tai gali būti fotografija, piešinys, projektas, vaizdo reportažas, kompiuterinėmis programomis sukurtas paveikslėlis.
Aštuntos klasės mokinys Rimvydas ekologiją siejo su ekologiškais automobiliais- elektromobiliais. Jis teigė, kad gamtą mažiau teršiantys automobiliai yra ne tik draugiški aplinkai, bet ir piniginei. Ekologiški automobiliai yra kur kas ekonomiškesni nei įprastos transporto priemonės. Ekologiškos transporto priemonės sunaudoja kur kas mažiau degalų, kai kurios jų dalys – pavyzdžiui, stabdžių kaladėlės – dėvisi lėčiau nei vidaus degimo variklius turinčių automobilių.
Nojus ekologiją siejo su vėjo jagaine, gaminančia elektros energiją, net pagamino jos modelį. Mokinys teigė, kad vėjo jagainėse pagaminama „žalioji “ elektros energija neteršia gamtos ir prisidėda kuriant švaresnę mus visus supančią aplinką.
Aštuntokės merginos Raminta , Ugnė ekologiją siejo su antrinių žaliavų panaudojimo galimybėmis. Iš antrinių žaliavų pagamino aplankalus dovanoms, auskarus, kalėdinius žaisliukus.
Pirmokai ekologiją siejo su vandens svarba, jo panaudojimo galimybėmis. Mokinė Mantė padarė lankstinuką ką reikia žinoti apie vandenį. Ovidijus nupiešė paveikslą, kuriame atsispindi grėsmė, jei vandens mes nesaugosime ir netaupysime.
Antrokams ekologija tai tvarkinga , švari aplinka. Antrokė Paulina sukūrė filmuką apie ekologiją, kuriame išdėstė savo teiginius apie ekologiją, kaip gyventi švariau ir ekologiškiau. Lietuvoje per vienerius metus sunaudojama 40 mln plastikinių puodelių, todėl tvariau ir ekologiškiau naudoti daugkartinius puodelius -teigė mokinė. Mokiniai Ugnė, Urtė, Daivis požiūrį į ekologiją atskleidė savo piešiniuose.
Ketvirtokai tyrinėjo pieno pakuočių ženklinimą ir antrinių žaliavų rūšiavimą. Mokiniai išsiaiškino ką reiškia trys žalios rodyklės ant pakuočių, tai „Mobilus“ ženklas, nurodantis, kad produktas ar pakuotė, tapę atliekomis ,gali būti perdirbami. Kiekviena rodyklė (rodyklės gali būti ir bespalvės) simbolizuoja vieną iš trijų sėkmingo perdirbimo etapų: surinkimą, perdirbimą bei pakartotinį nupirkimą. Šis simbolis naudojamas ant pakuočių ar produktų, kurie galimi perdirbti ar bent jau turi perdirbamos medžiagos. Ketvirtokai nustatė, kuri pieno pakuotė yra draugiškiausia, kuri yra saugiausia , kaip rūšiuojamos pakuotės.
Trečiokai sukūrė ekologinį kryžiažodį iš dvidešimt klausimų . kuriame išdėstė savo mintis apie ekologiją , apie sveiką gyvenimo būdą, antrinių žaliavų rūšiavimą.
Geriausius darbus atrinks komisija ir jie bus siunčiami į respublikinį konkursą ,,KAS MAN YRA EKOLOGIJA,,
Chemijos mokytoja Danguolė Norkuvienė