
Šiaulių r. Gruzdžių gimnazija – respublikinio projekto ,,Tūkstantmečio mokyklos II“ dalyvė. 2024 m. gruodžio 9, 18 dienomis Gruzdžių gimnazijoje vyko pirmoji STEAM stovykla-pleneras. Joje dalyvavo Šiaulių r. Gruzdžių gimnazijos, Radviliškio r. Šeduvos gimnazijos ir Kelmės r. Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos 3–4 klasių mokiniai ir gamtos, pradinių klasių mokytojai. Gegužės 13 d. gimnazijoje įvyko jau antroji STEAM stovykla – pleneras. Stovykloje dalyvavo 2 – 3 klasių mokiniai, mokytojai iš tų pačių trijų gimnazijų. Organizuojant šią stovyklą talkino socialinis partneris – Gruzdžių Augustino Griciaus biblioteka.
Kaip ir pirmosios stovyklos metu, taip ir dabar veiklose buvo naudojamas STEAM ugdymo metodas, kuris sukuria sąlygas siekti bendrųjų ugdymo planų tikslų, pagyvinti, aktualizuoti ugdymo procesą, susiformuoti visapusišką nagrinėjamų reiškinių vaizdą. Šis metodas padeda įgyvendinti tarpdalykinę integraciją. Taikant STEAM metodą, stovyklos-plenero dalyviai dalyvavo veiklose, kurių metu buvo sprendžiama problema – kaip teorines žinias apie tvarumą pritaikyti praktiškai. Gegužės 13 d. stovyklos- plenero metu buvo vykdomos dvi integruotos patyriminės veiklos: Gruzdžių gimnazijos gamtos mokslų laboratorijoje ,,Nykštuko namelis“, Gruzdžių Augustino Griciaus bibliotekoje ,,Rištinės lėlės“.
45 mokiniai ir 8 pedagogai, dalyvaudami STEAM veiklose, tobulino turimus ir įgijo naujų įgūdžių, reikalingų darbams su laboratorinėmis priemonėmis ir prietaisais. Skirtingų gebėjimų mokiniai tyrinėjo, eksperimentavo, bendradarbiaudami priėmė sprendimus ir pasirinktas temas analizavo skirtingų mokomųjų dalykų (gamtos mokslų, inžinerijos, matematikos, technologijų, menų) kontekste. Įgytas žinias apie tvarumą mokiniai galės pritaikyti kasdieniniame gyvenime. Taip pat buvo ugdomos mokinių socialinės, emocinės ir žmogaus sveikos gyvensenos, kultūrinės, pažinimo, komunikavimo kompetencijos. Programoje dalyvaujantys mokytojai praplėtė žinias apie STEAM įgyvendinimo galimybes skirtingų gebėjimų mokiniams. Gruzdžių gimnazijos mokytojai dalinosi patirtimi su kitų mokyklų mokytojais.
Gruzdžių gimnazijos naujai įrengtoje gamtos mokslų laboratorijoje pradinių klasių mokiniai dalyvavo veikloje ,,Nykštuko namelis“ ir sprendė problemas apie tvarumą ir temperatūrą. Mokiniai aiškinosi, kaip ir pro kur šiluma iš namų skverbiasi į aplinką. Tad buvo sprendžiama labai gyvenimiška problema – namų apšiltinimas. Mokiniai atliko bandymus, kėlė hipotezes, analizavo rezultatus ir drauge kūrė išvadas.
Gruzdžių Augustino Griciaus bibliotekoje stovyklos-plenero dalyviai dalyvavo veikloje ,,Rištinės lėlės“. Šios veiklos tikslas – taikant aktyviojo ugdymo metodus ir priemones, medžiagų pažinimo ir apdorojimo technologijas atlikti kūrybinį darbą. Taip, tyrinėdami aplinkoje esančias medžiagas, analizuodami tvarumo problemą, plėsdami supratimą apie gamtos puoselėjimą ir saugojimą, taikydami įgytas gamtos mokslų ir matematines žinias, mokiniai suprojektavo ir sukūrė kūrybinį darbą, kurį panaudojo meninėje veikloje ir taip pat pasipuošė savo namų aplinkas.
Stovyklos-plenero pabaigoje vyko veiklų refleksija, kurios metu mokiniai ir pedagogai dalijosi savo patirtimis, iššūkiais.
Stovyklos- plenero metu mokiniai ne tik gilinosi į aktualias šiandieninio pasaulio problemas, ugdėsi įvairias kompetencijas, gilino žinias, bet ir susirado naujų draugų. Dėkojame Radviliškio r. Šeduvos gimnazijos ir Kelmės r. Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos mokiniams ir mokytojams už nuoširdų bendradarbiavimą, kuris bus tęsiamas ateityje.
Gruzdžių gimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė A. Mykolaitienė
Kartu su Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra